Vljudno vabljeni na odprtje razstave Nazaj v mesto in naprej k naravi v Galerijo raum AU, Partizanska pot 12, Slovenj Gradec, v soboto, 3. avgusta 2024, ob 19. uri.
Razstava bo na ogled do 15. septembra 2024 v običajnem odpiralnem času razstavišča.
Popotovanje po Arte Utile izvaja nevladna organizacija v javnem interesu raum AU v sodelovanju s Koroško galerijo likovnih umetnosti in Ministrstvom za kulturo RS. Raziskovalna rezidenca v ateljeju Pina Poggija je nov koncept za razumevanje njegovih idej in dela ter je namenjena interdisciplinarnemu preučevanju obsežnega in kompleksnega opusa Arte Utile. Sodelujejo umetniki in teoretiki, ki s svojimi raziskavami ponujajo nove načine dojemanja del Pina Poggija in sodobne umetnosti kot motorja družbenega in skupnostnega razvoja.
Umetnik_ce/teoretik_čarka se na rezidenci sooči z delom Pina Poggija, rezultat raziskovanja pa je predstavljen v publikaciji s fotografijami in dokumenti. Predstavitev uvidov v Poggijev opus poteka tudi v obliki spremljajoče razstave in/ali druge interakcije z javnostjo. Cilj rezidence je vzpostavitev prav takšnega nedovršenega in odprtega odnosa med delom dveh umetnikov. Pomemben je tudi nepredvidljiv rezultat raziskovanja, ki lahko vodi v nastanek novega umetniškega dela. Prvo leto sta Arte Utile raziskovala umetnika Tadej Pogačar in Tobias Putrih, leto kasneje Vesna Bukovec in Ištvan Išt Huzjan. Letos je popotovanje začel umetnik Tomaž Furlan, sledi mu arhitektka in umetnica Polonca Lovšin.
Polonca Lovšin se v Galeriji raum AU predstavlja z dvemi deli, Nazaj v mesto in Opraševalski kolektiv, ki se posvečata okoljski krizi, povezani s človeškim bivanjem in delovanjem. V središču del so čebele in preko njih razumevanja človeka, narave in mesta ter krhkega razmerja med njimi.
“Leta 2009 so me razburjale informacije o velikem poginu čebel. Raziskavo je dodatno spodbudil podatek iz dnevnega časopisa, da je imel neki čebelar iz Kranja večji pridelek medu kot njegov prijatelj s podeželja. Na osnovi umetniške raziskave je nastalo delo Nazaj v mesto, ki se osredotoča na čebele, vendar prek njih raziskuje predvsem odnos človeka do narave, hrane, podeželja in mesta. Pozornost namenja naravi v mestu in na podeželju ter zamaje naše ustaljene predstave o njej. Podeželje se je v preteklosti razvijalo predvsem kot zaledje za pridelavo hrane za mesto. Zaradi sodobnih strategij kmetijstva, ki stremijo k čim večjemu pridelku na čim manjši površini, se je narava na podeželju, od katere je odvisen tudi mestni človek, spremenila. Morda se je spremenila celo do te mere, da je narava v mestu bolj naravna?”
Drugo delo na razstavi, Opraševalski kolektiv (2016), pa spodbuja ljudi k ročnemu opraševanju rastlin in k medsebojnemu sodelovanju. Že švicarski dokumentarni film iz leta 2012 Več kot med je predstavil ročno opraševanje sadnih dreves kot realnost ljudi v onesnaženih pokrajinah postindustrijske Kitajske. Vse večji upad biodiverzitete in pogini čebel, ki se dogajajo tudi v Sloveniji, zahteva iskanje rešitev. V ta namen je umetnica izdela pripomočke za ročno opraševanje rastlin ter povabila ljudi, da se pripravijo na skupno delo v koletivu, v boju za ohranitev tega planeta in naše skupne prihodnosti.
Besedilo in fotografija: raum AU.