Pohorje v novi podobi vabi, da osvobodite misli!
Partnerstvo za Pohorje je po dveh letih delovanja dokazalo, da še vedno verjame skupni viziji po povezanem Pohorju in vabi na umirjeno ali aktivno preživljanje kakovostnega časa v objemu gozdov in voda.
Sodelovanje partnerjev v okviru Partnerstva za Pohorje prinaša mnoge novosti, s katerimi želimo Pohorje zarisati na turistični zemljevid sveta. Pripravili smo temelje blagovne znamke in celostno grafično podobo Pohorja, krovno spletno stran destinacije, turistično karto, turistične informacijske table, zloženko in nov video destinacije Pohorje. Povsem na novo pa smo označili 7 krožnih kolesarskih povezav med centri na Pohorju ter Pohorsko kolesarsko transverzalo in Slovensko turno kolesarsko pot v skupni dolžini 240 km. Pripravljamo tudi idejno zasnovo za povezovalni trail med bike parki in smernice za postavitev enotne urbane opreme na Pohorju.
Novosti so rezultat aktivnega povezovanja med partnerji, predvsem pa zaupanja. »Zaupanje je nekaj, kar je potrebno graditi z majhnimi, a vztrajnimi koraki, upoštevati potrebe in želje vseh partnerjev, reševati izzive skupaj ter si pri tem pomagati. Vsak izmed partnerjev mora prispevati svoj del - tako finančni kot tudi v smislu izvajanja nalog, ki jih mora »oddelati« po svojih najboljših močeh. Verjamem, da bomo v prihodnjih letih vzpostavili tudi nove poslovne modele po zgledu drugih regij in turističnih destinacij v tujini, ki so daleč pred nami«, poudari Aleksander Saša Arsenovič, župan Mestne občine Maribor, pobudnik in predsednik Partnerstva za Pohorje.
Regionalni razvojni agenciji za Podravje - Maribor je bila zaupana koordinacija Partnerstva, ki danes zajema 21 ustanovnih partnerjev, 6 članov ter drugih partnerjev, brez katerih sodelovanje ne bi bilo mogoče. Uroš Rozman, direktor RRA Podravje - Maribor s partnerji že razmišlja o novih izzivih: »V prihodnje smo izvajanje aktivnosti razdelili med koordinatorjem partnerstva in vodilnimi destinacijami na območju Pohorja. Poudarek bo na skupni promociji destinacije, oblikovanju kolektivne blagovne znamke, povezovanju dogodkov, izboljšanju infrastrukture in pripravi projektov za pridobivanje dodatnih virov financiranja. Prav tako bomo še naprej pomagali pri vzpostavitvi Regijskega parka Pohorje in vzpostavitvi lesnih centrov«.
Dr. Tanja Lešnik Štuhec je v zadnjem letu skupaj z ekipo vodila pripravo Strategije razvoja in trženja ponudbe Destinacije Pohorja 2021–2027, v katero je bilo na 70 srečanjih vključenih več kot 200 različnih deležnikov in se strinja, da »samo sistematično povezani – s skupno povezano ponudbo in s skupnimi sredstvi – tako kadrom kot finančnimi sredstvi – za promocijske aktivnosti, odlično vzpostavljeno zeleno infrastrukturo ter certificiranimi produkti, lahko dosežemo uvrstitev na turistični zemljevid outdoor destinacij na širšem območju Srednje Evrope«.
Eden izmed skupnih produktov, ki se ga lahko razveselimo že v naslednjih dneh je skupna smučarska karta. »Skupna 4-dnevna smučarska vozovnica, ki enkrat v času veljavnosti omogoča smučanje tudi na enem izmed petih partnerskih pohorskih smučišč, je eden izmed ciljev nove strategije Pohorja, ki se dejansko uresničuje v praksi. S ciljnim trženjem in krepitvijo prepoznavnosti bo tovrstna vozovnica turistični produkt Destinacije Pohorje, ki bo povezoval ponudnike in jim omogočil povezano skupno promocijo, hkrati pa smučarjem omogočil raznolikost doživetij, ki izhajajo iz specifične ponudbe posameznega centra«, je potrdila Barbara Soršak, izvršna direktorica Unitur d. o. o.
V pripravi je nova Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021, v okviru katere si tudi Destinacija Pohorje želi imeti možnosti črpanja sredstev. Ilona Stermecki, v. d. direktorice Slovenske turistične organizacije, pojasnjuje: »Možnosti za črpanje sredstev bo v bodoče kar nekaj. Omeniti velja razvojne spodbude s strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki bodo namenjene za prestrukturiranje gorskih centrov, višje kakovosti nastanitvene infrastrukture, razvoju javne turistične infrastrukture, nadgradnji zelene sheme, podpori za področje kulturne dediščine, upravljanju in razvoju vodilnih destinacij, javni turistični infrastrukturi ter digitalizaciji poslovanja. V okviru predvidenih aktivnosti je precej priložnosti tudi za Destinacijo Pohorje, ki predstavlja zeleno oazo za odklop od vsakdana ter nudi izjemne možnosti za aktivnosti na prostem ter za šport in z njim povezane dogodke«.
Želimo, da Destinacija Pohorje postane najbolj privlačen cilj za pobeg iz stresnega v zeleno, pristno, prostrano, varno, udobno, mistično, vključujoče, prijazno, mogočno naravno okolje pohorskih gozdov – oazo miru pred ponorelim svetom.