V sklopu priprave nove Strategije trajnostnega razvoja turizma in trženja turistične destinacije Slovenj Gradec za obdobje 2021-2025 smo preko spleta izvedli anketo, namenjeno prebivalcem mestne občine Slovenj Gradec (89 % anketiranih je bilo prebivalcev občine). Med 302-ma anketirancema je odgovore podalo 59 % žensk in 41 % moških, najbolj pa je bila zastopana starostna skupina 41-55 let ter srednješolsko (29 %) oziroma univerzitetno (28 %) izobraženi.
Pri vplivu turizma na gospodarstvo se izkazuje, da si prebivalci želijo, da le ta postane vodilna panoga, da pridobi na pomenu ter da trenutno še ne povzroča negativnih posledic (npr. dviga cen). Občani predvidevajo, da turizem spodbuja razvoj in naložbe v lokalno javno infrastrukturo ter pričakujejo boljše možnosti razvoja turizma z izgradnjo hitre ceste, večina pa se jih strinja tudi, da primanjkuje atrakcij za otroke in mlajše mladostnike. V velikem odstotku se beležijo odgovori, ki nakazujejo, da se občani zavedajo, da turizem pozitivno vpliva na kulturo in tradicijo naše destinacije ter da zaradi primernega obsega turističnega obiska le ta ne povzroča negativnih posledic na teh področjih. Sicer se zavedajo, da imajo od turizma koristi tudi sami, si pa vseeno želijo še več razvoja in posodobitev na površinah ter objektih za lokalno prebivalstvo. Strinjajo se s trditvijo, da razvoj turizma omogoča več zaposlovanja in da bi moral v tej panogi biti zaposlen domač kader, težave vidijo predvsem v preslabo plačanih delovnih mestih, v tem, da v času »nizke sezone« del kadra lahko ostane brez dela in da turizem ne privablja kvalitetnega in visoko izobraženega kadra. Prebivalci si izrazito želijo, da destinacija najde pomembnejše mesto v celoviti turistični ponudbi Slovenije in menijo, da Koroška še ni dovolj prepoznana regija. Hkrati si želijo več vpliva pri načrtovanju in razvoju turizma, kar se v prihodnje že načrtuje. Živimo v območju, obdanem z naravo, zato se zavedamo, da je turizem potrebno razvijati v sozvočju z naravo in promovirati etičen ter pozitiven odnos do narave. Prebivalci dojemajo, da so negativni vplivi turizma na naravo in življenjski prostor v destinaciji izrazito majhni.
Z analizo anket, rezultati katerih so objavljeni v strategiji, smo pridobili pomemben vpogled v dojemanje turistične dejavnosti v destinaciji s strani občanov. Resno bomo pristopili k reševanju težav, ki jih le ti dojemajo kot pomembne ter nadaljevali aktivnosti, ki se že uspešno izvajajo.
Vsem sodelujočim se zahvaljujemo za oddano mnenje.